12. mars 2012

Vestli skole


- Hei, jeg skal hjelpe dere på plass! Det var Oda som sa det, smilende og blid. Hun kom akkurat mens jeg stod ute i morgensola og tok bilder av statuene som står utenfor Vestli skole. Er de ikke fine?


Oda hjelper til i alle 4.klassene, men hun hadde også tid til oss. Vips, - så stod teltet vårt klar til forestilling i samlingssalen.  Først kom 2.klasse, og så  kom 4. klasse.




Sånn så det ut i samlingssalen på Vestli.  Vi syntes først at det så veldig lavt ut under taket, men det viste seg å være et synsbedrag. Både Ymer og jeg fikk plass til å titte over toppen, og også vikinggudene.

 

Til og med Tor fikk plass til å vise fram
det lange, røde skjegget sitt.  Han er den største av de gudene vi har med oss. Og veldig flott, det synes i hvert fall jeg. Bra jobba, Menja!

Hva Menja har med Tor å gjøre? Jo,  hun har laget ham. Det er faktisk Menja som har tegnet guder og sceneteppe og Fenris og alt vi har med oss med tegninger på.



Men dette dyret har hun ikke tegnet. For det var allerede på Vestli da vi kom dit. Dere som er elever på Vestli kjenner det nok igjen. Vi fant dyret på gardinene, sammen med mange andre dyr.

Takk for i dag,  både gardin-dyr, statuer og elever og voksne på Vestli skole.  Verken Menja eller jeg hadde vært på skolen før, og derfor var det ekstra hyggelig å møte dere!



1 kommentar: