7. mars 2012

Nordstrand skole

"Grus fotsålen gnager, og snø fra oven, vi drar kverna, godt å komme hit. Damduridam!"
Ja, godt å komme til musikkrommet på Nordstrand skole, en marsmorgen med snøvær ute. Rommet var lunt og godt, og med fargerike tegninger på veggen.

Under her ser dere et bilde av rommet tatt  fra scenen, der Menja og jeg hadde laget oss en liten garderobe. Teltstengene våre stod så skjevt at vi var nødt til å rette dem opp med et tau som vi festet i vinduet. Det var lurt, bortsett fra at Loke satte seg fast i tauet under en av forestillingene. Men han kom seg da løs, luringen...



De som ser nøye på bildet, vil legge merke til Menja. Men hun synes ikke så godt,  - her under ser dere henne bedre! Hun ser litt forskrekket ut, for hun ble nok overrasket over at jeg tok bilde av henne. Iallefall ser dere den fine nålebundne ull-lua hennes, den hvite linserken, den gule ullkjolen og det fine smykket hennes. Hun ble veldig glad da noen 4.klassinger ville vite hva smykket hennes var laget av. Hun er temmelig stolt av det, fordi det er laget av rav, bein, tenner, steiner, perler, penger og  mere til. 


- Kjedet mitt er nesten like fint som Brisingamen, pleier hun å si.
Jeg vet ikke om hun har rett, for det smykket har jeg aldri sett. Brisingamen er nemlig navnet på Frøyas berømte smykke, det vakreste av alle hals-smykker. Frøya hadde fått det av noen dvergesmeder i Svartalvheim.


Her er Frøya - men Brisingamen ser vi slett ikke. Jeg regner med at det er gjemt bak kattene hennes.


Kanskje den dvergesmeden som vi møtte i forestillingen kan fortelle hvordan Brisingamen ser ut? Jeg skal prøve å huske å spørre ham om det neste gang jeg møter ham.

Eller kanskje jeg rett og slett skal spørre Grottekverna?


Uansett - tusen takk  for en fin dag på Nordstrand skole.
Damduridam!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar