19. okt. 2010

Jar

Da vi kom til Jar skole tidlig om morgenen, så myldret det av biler og barn! Heldigvis stod en mann med refleksvest og dirigerte trafikken, så alle kom trygt frem til skolen. Og da det ringte inn, så Menja og jeg hvor fint det ble stilt opp utenfor skoledørene. "- Vi stod som perler på en snor, og ingen av oss sa et ord, men glad og lett og rank og rett vi var på plass med ett, " sang Menja glad. Hun husket den gamle sangen "Da klokka klang" som hun hadde lært da hun selv var ganske liten..Det vil si enda mindre enn i dag. Hun er vel egentlig ikke særlig stor nå heller. Det er derfor jeg synes det er best at jeg som er størst går først, når vi går med Grotte-kvernen vår.



Se den fine T-skjorten som denne kulturverten fra Jar hadde på seg! Jeg tok bilde av henne, for at alle skulle få se.

På Jar fikk vi kjempegod hjelp kulturkontakt Benedicte, og av 3 kulturverter til rigging og til første forestilling. Så overtok 3 nye kulturverter på neste forestilling, og de hjalp oss også med rydding og bæring til slutt. Tusen takk skal dere ha! Takk også fordi dere hjalp oss da vi på uforklarlig vis begynte å miste ting da dagen nærmet seg slutten. Først var det jeg som hadde mistet vesken min. Så savnet Menja en av trollungene til Ymer.  O gru!



Alt ordnet seg til slutt, heldigvis. Trollungen ble fanget og vesken min dukket også opp.

På Jar skole fikk 3.klassingene gjøre noe ingen klasser har fått lov til før:  De  fikk marsjere rundt teltet  vårt, så de kunne se hvordan vi har hengt og slengt alle tingene vi bruker når vi spiller teater. De så alle gudene og instrumentene, utkledningsklærne til Menja, Dukk og Dakk, Blopp og Skjegg og Rot. Og ikke å forglemme trollungene Trudgelmir og Bor og Bestla, og de store stigene vi alltid har med oss.

Det så  nok litt rotete ut. Men vi vet likevel alltid hvor vi har ting! Bortsett fra når trollunger stikker av, da.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar