20. okt. 2010

Høvik Verk


- Så fine høstfarger det er her, sa jeg til Menja, da vi kom fram til Høvik Verk skole. Når vi stod under de fine bjerkene utenfor hovedinngangen til skolen, så tenkte jeg at høsten er jammen meg fin! For jeg liker jo gult, og rødt og oransj -  det er yndlingsfargene mine.  Akkurat som gnister og ild, sånn som det var i Muspelheim, på den ene siden av Ginnungagapet, før noe som helst i verden ble levende. Menja liker bedre blått. - Det er mye finere med is og frost, sånn som det var i Nivlheim på den andre siden av Ginnugagapet, pleier hun å si. Ja, for dere husker vel at først var verden bare et kjempestort hull? Og navnet på hullet var Ginnungagapet.

Da vi kom inn i festsalen der vi skulle spille teater, så var det "ild-farge-bilder" på en av veggene. Det var også en vegg med blå "is- og- frost-bilder". Vi satte teltet vårt midt mellom de to veggene. Og selv om det ikke var et kjempestort hull der, så kom både Audhumla-kua og Ymer-kjempen frem fra bak teltet etter en stund.  Da tror jeg publikum ble litt forskrekka, ikke sant Menja?
Her er et av "ild-farge-bildene"

Både Menja og jeg likte veldig godt å møte både 2.klassingene og 3.klassingene på Høvik Verk skole. Dere var så hyggelige mot oss, både inne og ute. Og siden dere var så flinke til å svare når jeg spurte dere vanskelige spørsmål, så har jeg laget et ekstra spørsmål til dere. ( Menja, nå må du ikke hjelpe til!)

Spørsmålet er: Hva har jeg tatt bilde av her?


Svar meg gjerne her på denne bloggen....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar