12. okt. 2010

Grav

Er Grav skole Bærums største barneskole? Vi tror det, for det fortalte en av 2.klassingene på Grav oss. Enda skolen ikke virket så stor da vi kom dit.


Men så viste det seg at vi bare så en bitteliten del av den store skolen. Da vi tittet på det fine kartet over skolens område, så skjønte vi at skolen hadde mange bygninger. Så da stemte det jo likevel!


Tenk at vi fikk komme til denne store, fine skolen første dagen etter høstferien! Menja og jeg hadde gledet oss til å spille forestilling igjen. Og det var like morsomt som vi håpet på, ikke sant, Menja? Jeg tror barna på Grav også hadde det gøy. Jeg hørte at de lo temmelig mye, ja. Men de kunne være alvorlige også. Og så spurte de oss om mange vanskelige ting. Vi svarte så godt vi kunne, men etterpå har jeg og Menja tenkt på hvordan vi kunne ha svart mye, mye finere. Er det ikke sånn det ofte blir, at vi kommer på etterpå hva vi skulle ha sagt? Men da er det for seint...

Da dagen var slutt, pakket vi alle sakene våre. Så sa vi "ha det" til til inspektør Hans Christian som hadde hjulpet oss hele dagen - han hadde til og med turt å legge armen i Fenrisulvens gap TO ganger! Utenfor gymsalen lekte mange av 2.klassingene vi hadde møtt tidligere på dagen. Menja fortalte meg at de hadde funnet noen steiner som de brukte til kvern, akkurat som Grotte-kverna vår. Det likte jeg godt å høre, for da har vi på en måte satt spor etter oss.......ikke sant? Vi håper at alle vi møter på vår vandring til Bærumskolene ikke glemmer oss så lett, for vi glemmer i alle fall ikke dere - verken på Grav eller på de andre skolene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar