12. okt. 2010

Gullhaug

Jeg gledet meg til  å komme til Gullhaug! Kom jeg og Menja til å finne gull der, mon tro?

Nei - det var ingen gullklumper på Gullhaug skole. Men vi fant mye annet fint. For eksempel: For første gang denne høsten fant vi lekeapparater med rim på. Det er ganske vakkert med rim, synes jeg. Dere som går på Gullhaug skole, skjønner sikkert hvor jeg har tatt dette bildet. Se gjennom lekeapparatet, så skimtes faktisk skolebygningen vi spilte forestilling i.




Inne på skolen, nede i kjelleren, i en fin sal, skulle vi spille forestillingen vår. Vi fikk hjelp til å bære inn tingene våre, og så kom kulturkontakten med deilig te og kaffe til oss.
Mmm - det smakte godt....mye  bedre enn tørre gullklumper!




Da elevene på Gullhaug skole kom, så hadde ikke de gull heller. Men det viste seg at de var noen skikkelige "gullunger" - sånne koselige barn som liker teater og vikingverksteder  og rare vikingdamer som oss.
 Vi hadde en flott dag sammen med dere, alle elever i 2. og 3. klasse.

Og en ting til: Alle tredjeklassingene sang og plystret jo så fint på vikingverkstedet - kanskje de har det som vi kaller "gullstruper"?

Så  - EGENTLIG - så fant vi jo gull på Gullhaug likevel, Menja.
 Og den opplevelsen er jammen meg gull verdt!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar