18. okt. 2010

Høvik

Se her, ropte Menja, da vi kom til Høvik skole. Bærums rareste dør! Hun fikk lyst til å åpne den, men det hang en hengelås på.




Så da gikk vi inn døra ved siden av  i stedenfor. Det var en helt normal dør, faktisk. Så gikk vi opp en normal trapp, og inn i en normal sal, og da var vi fremme der hvor vi skulle spille 2  ( normale? ) forestillinger. Vi lastet ut utstyret og bar det opp i salen. Godt vi er supersterke- ikke sant, Menja?



Benedicte kulturkontakt  hjalp oss å rydde i stand til forestillingen. Hun fortalte også at snart kom kulturvertene....


Og plutselig var kulturvertene der - og gav oss en varm velkomst vi neppe glemmer! Sofie, Henrik, Sonja, Tarjei, Martin, Even og Maceij fra 7.klasse kom med varme drikker, kalde drikker, frukt.... og tursj da vi trengte det også. De ryddet og ordnet, og bar ned alt ustyret vårt da vi skulle dra igjen. Og det enda de ble slikket på av Audhumla. Selv det  tok de med godt humør. 

2. og 3.klassingene holdt også på å le seg i hjel av den slikkende kua.  Men det var jo lettere for dem, for det var ikke de som fikk den lange, røde tungen til Audhumla på magen sin... At den kua aldri kan slutte å slikke!!

Jeg fikk heldigvis Audhumla bort fra kulturvertene  ganske raskt, men på Høvik skole var det så glatt på gulvet at siste gangen jeg sparket ut den innpåslitne kua, så datt jeg så lang jeg var.  Og det var slett ikke med vilje. Menja kunne ikke huske at jeg datt, sa hun etter forestillingen. Men det er jo ikke så rart, for hun gjemmer seg alltid når kua kommer. Alle vet at hun er redd for ulver. Men jeg lurer sannelig på om hun er litt engstelig for kuer også? Men se her -Menja - sånn ser Audhumla ut, hun er da vel ingen å være redd for?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar