30. sep. 2010

Rykkin, avdeling Berger



Da vi kom til Rykkin skole, avdeling Berger, sendte jeg Menja ut for å finne ut hvor vi skulle være. Heldigvis møtte vi blide Randi fra SFO, og hun hjalp oss inn i gymsalen.  Jeg tok dette fine bildet av henne:




Litt etterpå dukket kulturkontakt Kristin og noen snille 5.klassinger opp, så plutselig krydde det av hjelpende hender. Tusen takk for en varm og vennlig velkomst!




Her på denne skolen spilte vi 2 forestillinger. Først spilte vi for andre klasse. De var veldig opptatt av Grottekverna vår, ikke sant Menja? Så heldige de er som har lærere som kunne forklare skikkelig hvordan man maler korn til mel. Og så var de nesten like nyskjerrige som deg, Menja. Det sier ikke så lite...

I matpausen fikk Menja og jeg en liten pose hver av Kristin. Gjett hva det var i dem? (Menja kan ikke vise dere det bak ryggen min sånn som hun ofte gjør, så dere må gjette helt selv...) Svar: Gulerøtter. Bitte små, deilige gulerøtter. Vi knasket gulerøtter og fikk masse ny energi til å spille for 3.klasse og basen også. 

Alle hadde nok sett mye teater før, for de var et flott publikum. Jeg kunne se at de hørte veldig godt etter hva vi sa, og de satt så rolig  hele tiden mens vi spilte. De var dessuten greie mot meg, for de sa fra når Menja var tøysete bak ryggen min. Hun er jo en ordentlig tøysejente! Men hun er også veldig snill. Det vet jeg, for vi er jo bestandig sammen når vi vandrer omkring fra sted til sted. Nå gleder jeg meg til å dra videre sammen med henne mot Verdens Ende. Hvis noen lurer på hvor vi skal i høstferien, så er det dit vi skal, nemlig. Men det vet jo dere som så forestillingen vår.

Aldri har vi pakket så fort som vi gjorde på denne skolen. Menja og jeg prøver nemlig hele tiden å lage nye rekorder, og nå er vi blitt kjemperaske. Men vi fikk jo hjelp også, da. Takk til dere 4.klassinger som hjalp oss!


-  God høstferie til alle på Rykkin skole,avdeling Berger, og alle andre som vi har møtt på vår vei - som dere ser har vi allerede kommet oss laaaaangt avgårde....



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar