24. sep. 2010

Bærums Verk

Gjett om vi koste oss på Bærums Verk skole! For der var det mange lattermilde barn.... og da ble vi to ekstra tøysete også. I hvert fall Menja. Det husker sikkert dere som så på forestillingen vår.
Kristina tok bilder av oss mens vi spilte. Her ser dere at jeg snakker med dvergen:



Jeg lurer på hvor Menja var da? Hun gikk glipp av hele dvergen. Synd for henne, for han var jo litt av en type å møte på. Heldigvis kom Menja tilbake etterhvert. For selv om jeg krangler litt med henne, er jeg også veldig glad i Menja-vennen min! Vi to hører sammen, vi.

Kristina tok også bilde av vikingverkstedet vi hadde for 3.klasse senere på dagen. Her er Menjas "rune- og kornpose - stasjon":




... og her er min "slynge-bånd-stasjon":




3.klassingene fikk male korn til mel også. De fikk bruke både vår egen "Grotte-kvern" og en enda større kvern som vi har fått låne av en snill mann som heter Arne Juksemage:


Melet som ble malt ( ja, Menja, jeg sier MALT, selv om du alltid vil at vi skal si kvernet) det tok vi med oss hjem og lagde deilige kjeks av. Jeg har desverre allerede spist dem opp, for de var så gode.

Kulturvertene som hjalp oss hele dagen, var veldig snille og flinke. Enda de bare hadde vært kulturverter i tre uker, så kunne de sine saker, det er sikkert. Tusen takk for all hjelp fra dere, kulturverter!

1 kommentar:

  1. Hå hå, nå skjønner jeg hvor alle kjeksene ble av. Og hvorfor du fikk så vondt i magen, Fenja.

    Synd at jeg ikke fikk sett han dvergen. Jeg var kanskje på do?

    SvarSlett