3. nov. 2010

Stabekk

Ser dere at jeg har tatt bilde av både Stabekk skole og meg selv? Og jeg som egentlig hadde tenkt å bare ta bilde av de fine blomstene som var malt på vinduet i festsalen der vi skulle spille forestilling og ha vikingverksted. Men egentlig ble det jo et ganske fint bilde, synes jeg. De blomstene gjorde at jeg kom i skikkelig godt humør, selv om det var en ganske grå og våt høstmorgen.




Inne i festsalen var det også fint - se bare på dette bildet av Menja som snakker med kulturkontakt Anne. Heldige er dere skolebarn som har en så flott skole å være på!




Nå har vi vært på veldig mange av Bærums skoler, og blitt tatt godt i mot over alt. Stabekk skole var intet unntak: Vi fikk kaffe og små eplebiter og kjeks og vann og god hjelp av en kulturvert som ikke hadde noen andre kulturverter å jobbe sammen med. Det var tøfft gjort, ikke sant, Menja? Jeg ble helt imponert over det fine hun sa da vi var ferdig med forestillingen vår. Tenk at hun hadde funnet på hva hun skulle si mens vi spilte...

Etter forestillingen vår, så måtte vi forte oss veldig,  for vi skulle ha vikingverksted for  halve 3.klasse nesten med en gang. Vi fikk hjelp til å sette inn stoler og flytte benker, og rigget oss til så godt vi kunne i den store salen. I tillegg til kulturverten og lærere, så hjalp også gjesten vår oss med dette. Ja, for i dag hadde vi en veldig spesiell gjest, som kanskje barna på Stabekk skole ikke kjente. Hun satt bakerst i det ene hjørnet, så det var ikke sikkert at alle så henne. Men det gjorde Menja og jeg!  Menja kjente henne godt fra før, men jeg hadde aldri sett henne før, bare hørt om henne. Veldig mange ganger. - Sånn må det være, for  det har Hjørdis sagt, pleier ofte Menja å si . Når Hjørdis har sagt noe, så er det nok best at vi gjør som hun sier. For det er hun som har bestemt at vi to rare vikingdamer skal få komme til absolutt alle Bærums-barne-skolene denne høsten. Vi er veldig, veldig glade for at hun bestemte akkurat det. For ellers hadde vi jo ikke møtt dere, alle dere flotte elever som vi har møtt når vi har vandret rundt fra sted til sted...


Her er Hjørdis sammen med Menja. Hva er det egentlig de holder på med? Jeg vet ikke helt, men siden Menja har hengt opp runene sine, så kan det jo tenkes at Hjørdis har laget seg en kornpose med navnet sitt skrevet med runer inni. Hun har nok skrevet med kull, akkurat sånn som 3.klasse fikk gjøre. Kanskje Hjørdis har tenkt å plante bygg-kornene sine i en blomsterpotte, sånn som hun foreslo for Menja.  Da slipper hun nok å vente helt til våren med å se kornene spire. Det er jo ikke så verst å kunne pynte med en egen liten bygg-åker i vinduet til jul!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar