3. apr. 2014

Framtun!

I dag gikk det meste som smurt!  Hør bare: Først kom både Menja og jeg tidligere til vår møteplass enn vi hadde avtalt. Derfor kom vi en halv time tidligere til Framtun skole enn vi hadde sagt. Men det gjorde ingenting, for de ville gjerne flytte forestillingen vår fram. Så dukket det opp en gjeng hyggelige 4.klassinger som både var sterke og raske, og vips så var alt utstyret vårt inne i gymsalen. Menja og jeg ble inspirert og rigget i en fart, og plutselig hadde vi riktig god tid før 2. trinn skulle komme. Ikke rart at jeg er blid, her jeg sitter og koser meg før forestilling og verksted...

Slik fortsatte dagen. 2. trinn kom og hørte forestilling og koste seg med vikingverkstedene våre. Gymsalen var et godt sted å være. Se så fint runeverkstedet til Menja så ut, vinduer til og med! 


Menja lærte bort både vanlige runer og trollruner.  Trollrunene var  nok kanskje det mest spennende for både hvitvikinger, brunvikinger og grønnvikinger. Mange trakk runer som de kunne få riktig god nytte av, for eksempel kjæresterunen.... Heldigvis klarte ikke Menja heller denne dagen å gjøre noen usynlig!! 

Før vi reiste hjem igjen fra Framtun skole, kom jammen meg 4.klassingene og hjalp oss igjen med alt som skulle i bilen. Takk til dere, det gjorde at vi kom oss raskt ut fra gymsalen og fikk sitte litt i solen utenfor og spise maten vår før vi vendte snuten hjemover igjen. 

Forresten, vi gjorde noe mer også, før vi dro: Jeg tok bilder i trappen i hovedhuset. Siden vi har vært her tidligere, så husket vi at det var malt mange vikinger på veggen i trappeoppgangen. For eksempel denne damen og mannen: 



Fine vikinger ! Takk for en fin vikingdag hos dere alle på Framtun! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar